امروزه بسیاری از دوربین های ویدیو چنان طراحی استادانه و ابتکاری دارند که کاربرد آن ها ساده و به اصطلاح « نشانه برو و دکمه را فشار بده » شده است و حتی در سخت ترین شرایط هم نتایج خوبی به دست می دهند . اغلب چیزهاییی که قبلا به تنظیم نیاز داشتند حالا کاملاً خودکار شده اند ! پس چرا باید « تکنیک های تصویر برداری » را فرا گرفت ؟ به چند دلیل خوب :

۱ . مهارت های عملی :

تکنیک تصویر برداری

برای این که با دوربین راحت و بدون جلب توجه کار کنید ، باید قادر باشید آن را با دقت و به طور منظم و هماهنگ به کار گیرید . یکی از ویژگیهای تصویر سازی خوب این است که بلافاصله برمخاطب تاثیر بگذارد ، بی آن که توجه را به فنون مورد استفاده جلب کند !

۲ . مسائل هنری :

honar1

چیزی که بیننده ی شما می بیند و واکنشی که به آن نشان می دهد تا حد زیادی به نحوه ی استفاده شما از دوربین بستگی دارد یعنی زاویه ای که برای عدسی خود انتخاب می کنید ، چیدمان سوژه در قاب تصویر ، تنظیم وضوح ، حرکت دادن دوربین و مواردی از این دست .

۳ . کیفیت تصویر :

تنظیمات خودکار بسیار مفیدند ، به خصوص در جایی که کنش پیش بینی ناپذیر است . اما همان طور که خواهیم دید نمی توانند به جای شما تصمیم های هنری بگیرند . حتی تغییری کوچک در نوردهی یا موقعیت دوربین ممکن است حس و حال تصویر را کاملا تغییر دهد .

۴ . هماهنگی :

چه تنها کار کنید و چه یکی از چند دوربین حاضر در صحنه باشید ، فنونی که به کار می گیرید مستقیماً بر دیگر وجوه تولید تاثیر می گذارد ، یعنی موفقیت فیلمنامه ، بازی ها ، تدوین و حتی نورپردازی و صدابرداری بسته به کار شماست .

در این دوره گام به گام با شما هستیم تا کار با دوربین وتصویر سازی را از مراحل مقدماتی تا پیشرفته فرا بگیرید .

پاسخ دهید