جایگاه ویژه صدا و سیمای استان در بیان توانمندی ها و برنامه های کانون های مساجد

بیکی رئیس کانون مساجد استان به همراه اعضای کانون مساجد با دکترمنتظر حجت مدیر کل صدا و سیمای گلستان در خصوص برگزاری چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد در گلستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای گلستان، در این نشست مدیر کل صدا و سیما ضمن خیر مقدم با بیان اینکه مسجد می‌تواند محور فعالیت‌ها واقع شود، افزود: مسجد محور وحدت و انسجام مسلمانان و قرارگاهی برای مقابله با توطئه دشمنان اسلام است.

دکتر منتظر حجت در ادامه از مساجد به عنوان پایگاهی برای جذب جوانان و نوجوانان در جامعه نام برد و بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوانی برای مساجد هستند که فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال می کنند و امیدواریم بتوانیم در زمینه معرفی مساجد و کانون ها گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد با موضوع «سبک زندگی اسلامی – ایرانی» در قالب طرح «ایران قوی» از سری برنامه های ملی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: خلق چنین رویدادهای از سوی کانون فرهنگی هنری مساجد قابل ستایش است و زیرساخت های فیلمسازی در کانون های مساجد را فراهم می کند.

مدیر کل صدا و سیما در پایان از آمادگی کامل صدا و سیمای استان برای همکاری در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این جشنواره خبرداد و افزود: امروز بایستی با فعالیت های فرهنگی و هنری زمینه را برای جذب جوانان و نوجوانان فراهم کنیم و معتقدیم که هرچه بیشتر به مساجد پرداخته شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

در ادامه این دیدار رئیس کانون مساجد استان ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل صدا و سیما در خصوص انعکاس فعالیت های کانون مساجد استان گفت: صدا و سیما به عنوان ظرفیتی بسیار مناسب است که میتواند به خوبی مساجد را معرفی و فعالیت های آنها را در جامعه به مردم معرفی کند.

بیکی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، تقویت تولید آثار هنر دینی است گفت: هدف ازاجرای این جشنواره پررنگ تر کردن نقش مساجد در جامعه است تا از این طریق مساجد خود را به مردم و به خصوص گردشگران معرفی کنیم و در این زمینه خواستار حمایت صدا و سیمای گلستان از این جشنواره معنوی هستیم.

وی اظهار داشت: این برنامه با همکاری دستگاه های مختلف انجام می شود که ظرفیت رسانه ای صدا و سیمای استان در امکان بیان توانمندی ها و برنامه های کانون های مساجد جایگاه ویژه ای دارد وصدا و سیما نیز میتواند در جهت پوشش این برنامه ها گام اساسی بردارد و این برنامه را حمایت کند.

امسال گلستان برای چهارمین سال میزبان جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد است که در قالب طرح «ایران قوی» از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و کانون فرهنگی هنری طنین مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) در بخش های فیلم کوتاه، مستند کوتاه، فیلمنامه، پویا نمایی و نماهنگ برگزار می شود.

منبع: صدا و سیمای استان گلستان