دیدار صمیمی عوامل جشنواره طنین با نماینده ولی فقیه در گلستان

عوامل جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۴ ، دیداری صمیمانه با آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، داشتند تا ضمن ارائه گزارش عملکرد جشنواره تا اکنون، از رهنمودهای ایشان در مسیر حرکت خود بهره گیری نمایند.
آیت الله نورمفیدی در این دیدار گفت: با توجه به اینکه مسئله فرهنگی بسیار پیچیده است نیاز است تا توجه لازم نسبت به آن صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه تحریم های صورت گرفته از سوی دشمن باعث صبر و مقاومت بیشتر ملت می شود، افزود: اما دشمن با کارهایی که در میدان فرهنگی انجام می دهد خود به خود مردم و به خصوص نسل جوان را به سمت خود جذب می کند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه مسائل فرهنگی بسیار پیچیده است، اظهارداشت: دشمن با وارد شدن از این راه باعث تباه شدن جامعه و از هم پاشیدن کانون های خانواده می شود.
وی تصریح کرد: دشمن امروز با راه اندازی شبکه های ماهواره ای در حال تبلیغ رسمی بی ناموسی، بی عفتی و خیانت زن و مرد است که اینها نمی تواند در جامعه بی اثر باشد.
photo_2016-01-28_01-16-06

جمهوری اسلامی ایران تنها کشور ایستاده در مقابل غرب و آمریکا
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با توجه به اینکه امروز ما در چنین فضایی قرار گرفته ایم می طلبد تا توجه و دقت نظر بیشتری در مسائل فرهنگی صورت گیرد و آن را یکی از موضوعات مهم جامعه برشماریم.
وی افزود: ما باید به خاطر داشته باشیم تنها محوری که در مقابل برنامه های غرب و آمریکا در صحنه ایستاده است کشور جمهوری اسلامی ایران است.
در مسائل فرهنگی یک متصدی واحد وجود ندارد
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه ما در مسائل فرهنگی بسیار عقب هستیم و مشکلات بسیاری در این راستا وجود دارد، اظهارداشت: با توجه به اینکه دستگاه های مختلف همچون سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، وزارت ارشاد، روحانیت و حوزه علمیه همه آنان کارهای فرهنگی می کنند اما همه به صورت جزیره ای عمل می کنند و یک متصدی واحد ندارد.
ایشان افزودند: اما با این همه امکانات مادی و معنوی، مشکل اساسی حوزه های فرهنگی ما طبق نظر مقام معظم رهبری که بارها به آن اشاره کرده اند این است که ما مهندسی فرهنگی نداریم. مسائل فرهنگی نیز باید برنامه ریزی شود. سازماندهی شود. طراحی شود.
photo_2016-01-28_01-16-52
هسته های خودجوش را باید در مساجد راه اندازی کرد
وی افزود: منظور از پرداختن به کارهای فرهنگی، آنچه که امروز در جامعه رایج است نمی باشد بلکه باید همچون دوران انقلاب هسته های خودجوش را در مساجد راه اندازی کرد.
آیت الله نومفیدی اظهارداشت: این کار باید در مساجد ما شروع شود تا نسل جوان ما از یک مرکزیت و یک مرجعیت برخوردار باشد.
 وی تصریح کرد: کارهای فرهنگی فقط به دعای توسل و سینه زنی  و حتی مجالس عزاداری امام حسین (علیه السلام) نیست و نباید به همین ها اکتفا کرد بلکه باید در حد متعادل انجام شود.
photo_2016-01-28_01-16-24
وی ضمن تائید و تشویق دست اندرکاران جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، خطاب به عوامل جشنواره فیلم کوتاه طنین گفت: شما کار خوبی کردید که دامنه کار فرهنگی را از شکل سنتی خودش خارج کرده و به سراغ ابزارهای جدید رفتید. و فرمودند: فیلم کوتاه می تواند نمونه ای از این هسته های خودجوش باشد. کار فرهنگی بزرگی است، و هر دو نکته ای که اشاره شد را می تواند تحت شعاع خود قرار دهد. ما برای شما دعا می کنیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان در پایان از عوامل این جشنواره خواست تا با جدیت این مسیر را در مسجد ادامه دهند.

پاسخ دهید